مدیریت کسب و کار به عملی گفته میشود که در آن، افراد مختلف سازماندهی میشوند تا به اهداف تعیین شده برای کسب و کار جامعه عمل بپوشانند. فردی که این وظیفه را به عهده دارد، باید بتواند از منابع سازمان به بهترین شکل ممکن استفاده کند. در یک مدل تجاری سودآور، مدیریت کسب و کار باید بتواند رضایت ذینفعان، سهامداران، کارمندان، مشتریان و صاحبان کسب و کار را جلب کند. البته لازم به ذکر است در برخی از کسب و کارهای کوچک یا بزرگ، خود صاحب کسب و کار، مدیریت مجموعه را نیز به عهده میگیرد.
قدرت انطباق یعنی کسب و کارها با شرایط سخت دست و پنجه نرم میکنند و از ادامه مسیر نمیترسند. دلسرد نشدن و انگیزه داشتن برای دیدن آینده، یعنی اجرای عملی مهارت انطباق پذیری! داشتن خلاقیت در کارهای روزمره، سازگاری با پروژههای پرچالش، استدلالهای قوی از شرایط براساس تجربههای گذشته و مواردی از این دست، همگی باعث میشوند مدیران موفقی مانند جف بزوس در دنیا متولد شده و مشهور شوند.
تنظیم وقت
مکان
مشتری
سازمان
رقابت
سرمایه